Publicat în Super Blog

Am grijă de BMW-ul meu ca să-mi asigur confort eu

     Ziua în care șeful m-a anunțat că am primit promovarea mult dorită mi-a mai adus o surpriză pe care nu o așteptam. Cu postul cel nou venea la pachet și o mașină de serviciu. Inițial am crezut c-o să primesc unul din hârburile pe care le-a abandonat el în curtea din spate și pe care nu le mai folosea de ani buni, dar nu mică mi-a fost mirarea când mi-a aruncat în mână cheile unui BMW seria 5 Sedan nou-nouț colat frumos cu sigla companiei. Nu știu care-i treaba, dar omul ăsta n-a cumpărat în viața lui o altă mașină decât BMW. „Cum ai grijă de el, așa îl ai! Să nu crezi că-ți schimb mașina la doi ani! ” mi-a spus, și-a ieșit în grabă.Screenshot_2018-10-21 BMW Seria 5 Sedan Dintr-o privire

     Ei, acum e-acum! A dat el o avere pe frumusețea asta de mașină, dar sunt convins că o să fie extrem de strâns la pungă atunci când o să fie vorba de întreținere. O să am de dus muncă de lămurire la fiecare revizie, la fiecare schimb de ulei, la fiecare piesă pe care-o s-o am de schimbat. Și nu-mi place! E șofer și el și știe cum e cu consumabilele astea, că n-ai ce le face, pur și simplu trebuie să te resemnezi și să scoți banii, dar e atât de chitros că niciodată n-a pus în mașinile lui piese originale. Numai porcării aftermarket și de pe la dezmembrări. De asta le și ține acum în spatele firmei pe toate. Că în loc să facă o investiție deșteaptă și să cumpere piese originale BMW, cumpăra de fiecare dată de pe exclusivOEM_patratla cele mai dubioase ateliere și service-uri.. Dar la asta n-o să fie așa. Mașina e pe mâna mea, deci o să o îngrijesc eu cum trebuie. Dacă și când o fi nevoie, o să cumpăr piese de BMW de la eXclusiv OEM. Nu mă iau după capul lui. Dacă avea grijă cum trebuie de mașinile lui, nu ajungeau niște cadavre. Nu pot să cred că niște mașini atât de bune au ajuns în doar patru ani aproape inutilizabile. Dar el n-a cumpărat în viața lui piese BMW originale. Țin minte cum spune acum vreo trei ani când a băgat prima mașină în service că i s-a stricat cutia de viteze: „Merg la mecanicul meu! Îl știu de-o viață! Ăla-și aduce piese bune din Turcia. De ce să dau banii pe firmă când le găsesc la jumate de preț la nea Călin?”

     Ei uite, cu nea Călin și cu piesele lui din Turcia și-a pus două Seria 7 pe butuci și-acum urmează și a treia dacă o să continuie pe drumul ăsta. Am încercat de câteva ori să-l conving să le ofere un tratament mai adecvat, să cumpere ulei original BMW, să își facă reviziile în reprezentanță, să o echipeze doar cu piese auto BMW, pe o ureche îi intra, pe cealaltă ieșea. De fapt, cred că avea urechile amandouă înfundate și sunetul îl ocolea complet. Nu voia s-asculte și pace! El cu nea Călin făcea treabă și numai cu el! Cine spune că mecanicii auto sunt hoți, mare dreptate are. Nea Călin pe care-l știe de zeci de ani nu i-a spus niciodată că o dată ce-a cedat o piesă, dacă nu te îngrijești să o înlocuiești imediat cu o alta originală există riscul să mai cedeze și altele pe lângă ea. Nu, nea Călin îi aducea din Turcia toate porcăriile și-i spunea că face el să meargă mai bine decât era când a ieșit pe poarta fabricii. Și mergea! 10.000 de km după care se-ntorcea la service cu altă belea. Și-o repara și pe aia numai ca să se întoarcă peste câteva săptămâni cu altceva. Și tot așa până când șeful se enerva și-și comanda o altă mașină, pe asta lăsând-o baltă în spatele firmei.  Singurele accesorii originale de BMW pe care le-a avut vreodată șeful meu au fost brelocul de la chei și primul odorizant de când cumpăra mașina. Și astea numai pentru că-i erau oferite cadou din partea dealerului. Că în rest, săracile mașini n-au văzut pic de grijă.

     Dar mașina mea n-o să pățească așa ceva. În primul rând pentru că mie-mi pasă de mașina pe care-o conduc, chiar dacă nu-i a mea și în al doilea rând pentru că dacă nu o întrețin, o să risc să ajungă și a mea pe la nea Călin pentru ca apoi să fiu nevoit s-o îngrop prin spate, alături de suratele ei. Și mie clar n-o să-mi comande șeful alta. O să mă-ntorc la mersul cu tramvaiul și autobuzul și la trenuri și autocare pentru deplasările prin țară. Și n-o să-mi fie bine deloc! Deci, am grijă de mașina mea pentru confortul meu!

 

Articol pentru Super Blog 2018

 

Un gând despre „Am grijă de BMW-ul meu ca să-mi asigur confort eu

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.