Publicat în Super Blog

Vacanța fără electrocasnice nu e vacanță

-Mamaieeee, vreau să mănânc sandwich cu pâine prăjită! Pot să-mi fac?

-Nu e voie, mamaie! Poți să te arzi!

-Mamaie, dar pe mine mă lasă mama acasă! Și nu mă ard!

-Îți face mamaia, dar e plita ocupată cu borșul. Mai ai nițică răbdare.

-Mamaie, da noi nu prăjim pâinea pe plită acasă. Noi avem prăjitor de pâine, mamaie. Electric!

-Voi aveți. Da’ mamaia n-are…

Astea erau zilele de vacanță ale lui Ștefănuț când mergea la țară la bunici. Orice ar fi vrut să facă, se izbea de metodele bătrânești ale lui Mamaie și nu putea să umble, nu avea voie. Nu tu sandwich maker, nu tu prăjitor de pâine, nu fierbător de ouă, nu cuptor cu microunde. Mamaia trăia ca în secolul trecut iar singurele ei electrocasnice de bucătărie erau cuptorul cu plită din teracotă la care trebuia să bage lemne, tigăile smălțuite, lingura și telul de lemn.

Într-una din zile Ștefănuț a auzit că mamaia face o prăjitură.

-Mamaie, pot să ies afară până e gata prăjitura?

-Nu, puiule. Stai aici s-o ajuți pe mamaia și când e gata poți să ieși la joacă.

Zis și făcut. În mintea lui Ștefănuț calculele erau simple. Știa de acasă de la mama că pentru o prăjitură nu avea de așteptat mai mult de 35-40 de minute plus încă vreo oră și ceva până era gata coaptă. Deci aproximativ două ore de așteptare nu erau un capăt de țară. Numai că planurile lui nu s-au potrivit cu bucătăria bătrâna a lui Mamaie. Nu tu mixer, nu tu robot de bucătărie, nu tu nimic din toate ustensilele pe care Ștefănuț le vedea zilnic în bucătăria mamei. Așa că cele două ore gândite de el s-au transformat în patru, dintre care o oră doar pentru învârtit cu telul ăla vechi la cremă. Când era gata prăjitura, Ștefănuț a constatat cu tristețe că afară era deja întuneric, deci nu se mai punea problema de ieșit la joacă. Pierduse o după amiază întreagă lângă fusta lui Mamaie, ajutând-o la treburi.

A doua zi de dimineață, telefon de acasă:

-Ștefănuț, vii să vorbești cu mami?

-Adu-mi matale telefonul că eu sunt în bucătărie. Beau ceaiul!

-Hai, lasă ceaiul puțin că noi nu avem telefoane mobile ca mami! Al nostru e legat de-un cablu în perete! Hai repede, să nu consume toate impulsurile!

-Uooooffff Mamaie! Nimic nu ai modern în casa asta! Nici măcar un amărât de telefon mobil! Cum puteți trăi așa?

Alo, mamica, vino și mă ia de la Mamaia! Nu mai vreau să stau aici!

-Dar de ce, puiule? Ce s-a întâmplat?

-Nu mai pot sta în vechitura asta de casă! Mamaia nu are nimic! Nu pot să-mi fac singur pâinica prăjită, nu pot să-mi fierb singur ouăle, nu pot nici măcar să mă uit la desene animate că nu au nici televizor, nici cablu! Și mamaia nu are nici măcar un robot de bucătărie așa cum ai tu! La ea durează patru ore să facă prăjitura aia bună! Nu mai pot așa! Nici la joacă nu am ieșit și mă dor și mâinile de la cât i-am ținut castronul ăla să învârtă crema în el!

-Liniștește-te, puiule! Hai, că nu-i chiar așa de rău. Așa am crescut și noi când eram copii. Și vezi ce mari și fericiți am ajuns.

-Da, dar voi nu aveați tablete și telefoane mobile acasă, internet și prăjitoare de pâine. Și nu vă lipseau astea cum îmi lipsesc mie acum! Vreau acasă! Te rog frumos! Promit că o să fiu cuminte! Promit că nu mai stau până târziu la televizor! Numai nu mă mai pedepsi să stau aici!……..

-Iubitule, avem o problemă. Ștefănuț crede că l-am trimis la mama ca pedeapsă pentru că a stat prea mult la televizor.

-Așa, și?

-Și plânge acolo de numa numa că vrea acasă, că bunică-sa nu are nici tabletă, nici televizor, nici robot de bucătărie, nici prăjitor de pâine. E foarte supărat că mama nu-l lasă cum îl lăsăm noi să-și facă singur micul dejun. Ce facem?

-Păi…trimite-i acolo câteva electrocasnice. Așa o să fie mulțumit și n-o să se mai plângă toata vacanța. Întră și tu pe magazinul logo_marketonline_mic1MarketOnline.ro cumpără ce crezi că i-ar face de trebuință maică-tii de-acolo și trimite-i-le cu livrare. Și plătești cu cardul. Oricum am zis că vrem să o înnoim pe femeie. Acum ai și motiv s-o faci. Și vezi, ia și pentru el o jucărie ceva să nu se plictisească.

-Ok, ia să vedem ce găsesc pe aici. Ah, ce baftă pe noi! Am găsit promoții la electrocasnice! Uite, robotul nostru de bucătărie este redus cu 30%. Iau și un prăjitor de la Philips, un sandwich maker, să-i iau și un cuptor cu microunde să aibă?

-Nu, de ăla nu! Știi ce scandal ne-a făcut nouă când a venit în vizită și l-a văzut. Că omorâm copilul, că a văzut ea la știri că-s rele. Lasă, îi ajung atâtea. Nu uita de jucărie.

-Da, am pus în coș o dronă pe care-am găsit-o pe-acolo, că tot e în aer liber și are pe unde s-o zbârnâie. Și o bicicletă să facă și ceva mișcare.

Da… astea rămân acolo! Nu vine cu ele acasă că nu mai avem unde să le punem! Are deja prea multe.

-Să rămână…

-Bun, am făcut comanda. Hai s-o sun pe mama să-i spun ca să nu se sperie când îi bate curierul în poartă mâine-poimâine.

-Alo, sărumâna mama. Nu, nu cu Ștefănel vreau să vorbesc acum. E pe lângă tine?…Trimite-l puțin la joacă. Așa…vezi că mâine sau poimâine o să vină cineva să-ți aducă niște pachete. Ți-am cumpărat câte ceva pentru bucătărie ca să nu mai plângă ăsta micu, da? ….Cum ce să faci cu ele? Le folosești! Și poți să-l lași și pe el să-și facă micul dejun că nu-s periculoase. A… vezi că în cutii o să fie și niște jucării pentru el. Să i le dai și să-i spui că nu are voie să le strice. Bun, noapte bună, mamă. Sărumâna!

-Alo,mamii!

-Da puiule, ce s-a întâmplat?

-Mami, vă iubeeesc! Și vă mulțumesc pentru că mi-ați trimis ce-mi trebuie! Acum pot să nu mai plec de aici! Azi dimineață m-a lăsat mamaia să-mi fac singur micul dejun! Și a ieșit atââât de buuun! Și după amiază am învățat-o să facă cremă la robot!  I-am arătat cum faci tu acasă totul cu un singur obiect, la un singur buton! Într-o oră prăjitura era gata! Mami, sunteți cei mai super! Mă duc să mă joc cu drona, pa!

-Hah! Credeai tu că electrocasnicele de bucătărie sunt atât de importante? Ia uite ce schimbare majoră! Zilele trecute plângea de sărea cămașa de pe el că vrea acasă iar acum zice că nu mai vrea să se întoarcă! Ce figură…

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2015

2 gânduri despre „Vacanța fără electrocasnice nu e vacanță

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.