Publicat în Super Blog

Farmec și responsabilitate. Rețeta câștigului

     Lumea e sufocată de probleme. În câteva luni un virus a pus stăpânire pe toată Planeta și-i ține pe toți izolați în case. Frica umblă pe străzi și oamenii au început să-și piardă încrederea în umanitate.

     Asta până când o serie de vești bune au început să apară prin media. Companii producătoare de autovehicule care s-au reprofilat și au început producția de echipamente necesare combaterii virusului, producători de textile care fabrică măști de protecție pentru populație și pentru sistemul sanitar și câte și mai câte astfel de exemple. Una din veștile astea bune a fost atunci când s-a anunțat că cel mai mare producător român de cosmetice, Farmec, s-a alăturat luptei și a început să dezvolte și să producă propriile produse pentru dezinfectarea mâinilor pe bază de alcool. Pe unii i-a bucurat, pe alții i-a mirat decizia companiei, dar drept vorbind, măsura adoptată în această perioadă de cei de la Farmec este una absolut naturală. În asemenea timpuri grele, toți trebuie să ne aducem contribuția în lupta împotriva dușmanului comun și toți trebuie să dăm tot ce putem ca să ajutăm.

     Mai mult, cei de la Farmec nu sunt la prima acțiune de acest gen, prin care își aratăfarmec-ai-grija-de-natura-asa-cum-ai-grija-si-de-tine-2 implicarea în comunitate.  Una din cele mai recente campanii dezvoltate de către companie se referă la reciclarea ambalajelor produselor cosmetice (produse din portofoliul propriu). Prin campania „Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine” își doresc să se asigure că produsele lor își încheie ciclul vieții într-un mod ecologic, misiunea lor în acest caz fiind aceea de a limita la maxim impactul pe care-l au produsele lor asupra mediului.

     Când vezi asemenea dovezi de implicare, când vezi câți sunt cei cărora le pasă cu adevărat de oameni, de viață și de mediul în care trăim, nu ai cum să nu te gândești că avem, totuși un viitor pe care să-l oferim urmașilor noștri. Fiind un fost student la ecologie și protecția mediului nu am cum să nu apreciez în mod special inițiativele de acest gen. Protecția și respectul față de mediu sunt obligații care ne revin tuturor și când vezi companii mari asumându-și și luând în serios aceste obligații nu are cum să nu-mi crească inima.

     Aș vrea să-i văd și pe alții că lasă ura și ipocrizia și răspund „prezent” atunci când comunitatea are nevoie de ei. Aș vrea să văd companii implicându-se chiar și atunci când situația nu o impune. În vremurile bune când totul merge bine și banii curg gârlă, atunci aș vrea să-i văd arătând că le pasă. Așa cum cei de la Farmec au arătat că le pasă de mediu și au decis să fie un exemplu în fața clienților lor.

     Ar fi interesant să văd o campanie din partea unui producător de cosmetice în care oamenii să fie îndrumați spre medicii dermatologi înainte de a alege produsele cosmetice. Este un lucru știut că nu toți reacționăm în același fel la ingredientele dintr-un produs și, din păcate, în ziua de azi, oamenii își cumpără cosmeticele mai mult după ureche sau după reclamele de la televizor. Puțini sunt cei care iau în considerare posibilele efecte secundare pe care le-ar putea avea un produs asupra pielii în cazul în care există o alergie. Știu… există mereu acel asterix * micuț pe ambalajul fiecărui produs și în subsolul fiecărei imagini și fiecărei reclame care îndeamnă la consultarea dermatologului în caz de „manifestări neplăcute”, dar cum ar fi dacă un brand serios ar face o misiune serioasă din informarea clienților și ar lua în serios problema asta? Care ar fi rezultatul? Eu cred că ar fi unul mai mult decât pozitiv. Ar căpăta un capital de încredere extraordinar și oamenii s-ar îndrepta cu precădare spre produsele lor.

     Mă întorc puțin la începutul articolului, unde vă spuneam că Farmec a început producția de dezinfectanți pentru mâini, văzând că există o nevoie extraordinar de mare de acest tip de produse pe piață în perioada asta. Nu pot să nu mă gândesc la nenorocirea care s-a abătut asupra noastră acum aproape cinci ani când o grămadă de tineri  și-au pierdut viața în spitale după tragedia din Colectiv. Oamenii ăia și-au pierdut viețile din cauza mărșăviei cu care un producător a ales să se îmbogățească, fabricând produse biocide de calitate execrabilă. Mi-aș fi dorit ca, la vremea aia, o companie producătoare de cosmetice să fi luat atitudine și să fi spus: „De azi înainte noi vom produce biocide și ne vom asigura că vor ajunge în spitale doar produse de calitate.” Nu i-ar fi salvat pe oamenii ăia probabil, dar ar fi dar o umbră de speranță că, pe viitor, vom avea în spitale produse de calitate care își vor face treaba pentru care au fost făcute.

     Azi s-a întâmplat. Unii au decis să pună piciorul în prag și au intervenit pentru binele societății. Iar știrea asta a fost una din puținele care m-au făcut să mă simt din nou mândru că sunt român. Dar ce-o să facem la următoarea criză? Câți dintre marii producători din România sau din lume vor urma exemplul celor de la Farmec sau al celorlalte companii care au pus umărul și vor face ceva data viitoare când viața ne va pune în fața altor încercări? Câți oameni vor binevoi să facă ceva în adevăratul sens al cuvântului?

 

Articol pentru proba nr 15 din Spring SuperBlog 2020, probă sponsorizată de

Farmec

 

 

Un gând despre „Farmec și responsabilitate. Rețeta câștigului

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.