Publicat în Super Blog

Shopping de avarie la -3 grade

     Când am fost avertizat de către șeful că Jimmy e un tip puțin cam excentric, nu mă așteptam să întâlnesc în aeroport la sosiri internaționale un tânăr de 25 de ani îmbrăcat de parcă a greșit destinația. Pe bune, când vezi un om într-un tricou cu mânecă scurtă, o pereche de pantaloni scurți de in și-o pereche de sandale (cu tot cu șosete – câh)… te gândești că trebuia să se urce în cursa spre Bahamas, nu spre România… în noiembrie… unde dimineață temperatura cea mai ridicată din țară a fost de -3 grade la Mangalia.

     Partea cea mai funny a fost că el nu-și dădea seama de ce mă uitam la el atât de îngrozit. Mă privea înapoi zâmbind și nu avea nici cea mai vagă idee că dincolo de porțile aeroportului avea să întâlnească „Iadul alb” cum îi place lui Cătălin Radu Tănase să numească frumoasa iarnă. Eh, dar n-o să ajungă afară îmbrăcat așa. Ne oprim să-i luăm bagajul de cală și-o să se îmbrace mai gros. Sunt convins că și-a pus măcar o pereche de pantaloni lungi, un pulover și-o geacă. Și nici că puteam să mă înșel mai amarnic. Nexa bagaj de cală, iar hainele pe care le avea îndesate (la propriu) în gentuța mică pe care-o târâia după el erau bune pentru mers la ștrand. Nici măcar o gecuță amărâtă să-l protejeze de o ploaie. Nimic.

     Explicația a fost mai năucitoare decât descoperirea. Înainte să plece din Nigeria și-a luat informațiile despre clima de la noi dintr-un atlas! Voi mai știți cum arată un atlas? Nu? Normal că nu! Ei bine, de acolo și-a luat el informațiile despre țara noastră, dar aparent a trecut peste partea cu temperaturile din timpul iernii.

     Una peste alta, l-am urcat pe om în taxi înainte de a intra în șoc hipotermic și am început să pun la punct planul. Nu puteam să-l las să iasă pe străzi îmbrăcat de plajă și peste o săptămână avea să-și înceapă stagiul de pregătire la noi. Avea nevoie urgentă de o garderobă. Măcar haine pentru o săptămână, acum la început, până începea să câștige și el ceva bani. I-am luat portofelul la control să văd pe ce buget mă puteam baza. Note to self: Dacă rămân bani după sesiunea de shopping, trebuie să-i iau un portofel de bărbați. Nu poate să apară în firmă cu chestia aia cu Picachu! Nici nu știam că există portofele cu Picachu! Aproape 500 de euro mai avea în el, deci nu prea aveam cu ce să jonglez. În jur de 2000 de lei ca să-i rămână și lui măcar de-un covrig și-o sana până-i intra în cont prima de instalare promisă de noi.

     Zis și făcut. În primul rând i-am îndesat în coșul de cumpărături două perechi de pantaloni. I-au plăcut mult jeanșii clasici, dar am văzut că îi surâdea și ideea unei perechi slim, așa că i-am ales ceva ce să poată purta la orice ținută, în aproape orice combinație. 370 de lei s-au dus ca vântul. Dar am făcut afacere bună. Aveau reduceri mari ambele perechi.

Tricouri avea destule, dar pe frigul ăsta se impunea și ceva mai gros. Așa că i-am băgat pe gât cu forța (da, cu forța!) trei pulovere și am trecut mai departe la încălțări. De fapt, nu chiar atât de repede pentru că a strâmbat puțin din nas la unele modele pe care i le-am arătat. Pentru o persoană care nu a purtat în viața lui așa ceva, respingea sugestiile mele ca un profesionist. Părea că este un expert în pulovere de bărbați și că știa ce-și dorește. De fapt, știa ce nu-și dorea. Nu-și dorea pulovere. Cică are sângele cald și îi este suficientă o geacă mai călduroasă. Da, bine! Trei pulovere! Un cardigan Medicine – Back to the classic (că tot spunea că-i plac hainele mai clasice) și un pulover din tricot, tot pe clasic. Asta este. Aproape 105 lei bucata. Ieftin! Trăiască Black Friday si reducerile! I-am băgat și unul mai „fancy” așa, pe la 200 de lei, un Mango Man Pizarra, pe negru. Așa a negociat omul. Bine că le-a acceptat.

 

Cum nu puteam să-l las să-i înghete durligere în tenișii lui de pânză (care apropo, erau niște Nike geniali! ) m-am orientat și spre o pereche de ghete bine izolate. I-am ales ceva ce poate purta și la jeanșii slim, dar și la ăia clasici. Niște ghete negre din piele de la Mustang. Nu, nu-s făcute din piele de cal. Mustang  e colecția! Doamne, ce imaginație bogată aveți uneori!

 

Până acum am consumat aproape 1000 de lei, dar am păstrat cheltuiala cea mai importantă pe final. Geacă, palton, orice! Numai să nu-l mai văd umblând de parcă-i primăvară! Dacă tot e fan Nike și pentru că l-am citit cât de încăpățânat este, i-am ales o geacă de puf Nike Sportswear. Așa o să poată să lase acasă în unele zile puloverul și să arunce doar geaca peste un tricou. Ce să-i faci? Ne adaptăm, facem compromisuri.

 

     De luat i-am luat cam tot ce trebuia, bașca am aruncat în coș și-o curea și-un portofel ca să scape de gluma aia pe care-o poartă acum. Mai rămâne să-i ajungă pachetul și gata. Cum le-o purta… Sper că s-o descurca el. Dacă aș fi eu în situația lui aș purta câte două zile pantalonii. Pe urmă la spălat. Pe cei albaștri, clasici i-aș purta la puloverul crem și cu geaca pe deasupra. A doua zi, aș lua cardiganul, fără geacă. Și dacă tot fără geacă, aș arunca și tenișii din pânză. Aia ar fi ziua în care m-aș duce la muncă cu taxiul. Doar n-oi merge prin frig atâta!

     Următoarele două zile aș merge pe jeanșii slim. Ghetele călduroase, puloverul negru și geaca pe deasupra. Cred că ar întoarce câteva priviri admirative prin centru. Și la ei s-ar potrivi bine cardiganul, dar de data asta poate ar merge și geaca. Dacă e prea cald, asta este! Cred că-i obișnuit cu căldura. El cu frigul are probleme.

     Vinerea, în ziua scurtă teniși, din nou  jeanșii albaștri și puloverul negru. De obicei noi vineri seara mergem în club, deci ar fi indicat să poarte ceva lejer în picioare. Și dacă n-o vrea să meargă cu noi, am o prietenă la HR căreia sigur o să-i placă de el și cine știe… poate-l invită la o cină sau la un film. În cazul ăsta ar fi mai bine să aleagă ghetele. Sunt ceva mai elegante. Nu știu, o să vadă el.

Sâmbăta și duminica eu nu ies din casă mai departe de magazinul din colț, deci nu prea-mi pasă cum mă îmbrac. Dar el dacă o vrea să iasă ca să viziteze, să experimenteze, să cunoască orașul, o să se descurce el cumva. Orice ar alege din ce i-am cumpărat o sa fie potrivit. Oricum, hainele astea-s o soluție de moment, până intră și el puțin în bani.

 

Articol pentru proba nr 28 din SuperBlog 2019, probă sponsorizată de

Answear

 

 

 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.