Publicat în Super Blog

Un acoperiș de calitate vinde o casă la preț mai bun

     „Pic, pic, pic! Pic în sus, pic în jos, pic pe umăr, pic pe dos!

     Mai țineți minte jocul ăla din copilărie? Toată ziua fetele în jucau pe la scările blocurilor. Cam așa era și la amicul meu acasă, doar că „pic pic” nu se referea la un joc de copil ci la picăturile care-și făceau loc prin tavan în toată casa. A, nu v-am spus că omul avea de gând să și vândă casa. „Acum, cât e vară și nu plouă„, zicea. El practic voia să-i dea o spoială să nu se vadă petele de pe tavan și aia e! „Băi, nebunule! Cum vrei să vinzi tu dărăpănătura asta așa? Crezi că scapi cu un var curat pe pereți? Păi la prima ploaie te caută ăia cu pistoalele, nebunule! Sau, mai rău, te scriu pe toacă pentru că i-ai fraierit la bani! Pune mâna și repar-o întâi”, i-am zis. Bineînțeles că n-a fost suficientă o singură discuție și toată luna iunie am dus muncă de lămurire cu nebunul să retragă casa de la vânzare până o pune la punct.

Și după ce l-am convins, ia și explică-i nebunului de ce să facă un acoperiș serios, trainic în loc de-o cârpeală ieftină care să cedeze după doi ani. Ce să înțeleagă profanul că un acoperiș zdravăn este practic primul și poate cel mai important nivel de protecție al casei? De unde să știe el că o țiglă metalică Bilka, dacă este montată așa cum recomandă specialiștii poate avea o durată de viață de 50-60 de ani, timp în care casa este ferită de ploaie, gheață, zăpadă sau vânt? Nu merită, zicea nebunul. Cum să nu merite? Păi are un sistem de prindere care-ți asigură perfect etanșeitate și protecție la scurgerile de apă sub ea! Nu merită!, insista el până am înțeles de ce zicea el că nu merită. Se temea blegul de prețuri mari și se gândea că nu-și scoate de pe casă nici măcar investiția în acoperiș. A, păi zi așa, bătrâne! Tu nu știi nici să cauți prețul cel mai bun! Păi nu te-nvață prietenul tău tot? Te-nvăț cum să-ți repari șandramaua, te-nvăț și cum s-o faci cât mai ieftin!

     Înainte să-i dau nebunului mură-n gură soluția, îi arăt câteva recenzii video făcute de oameni simpli, ca noi, care au cumpărat materiale pentru acoperișuri prin intermediultigla-metalica-balcanic-254-600x338 unui site de specialitate. Sceptic din fire, îmi spune ce spun toți românii când văd recenzii: A, păi ăștia-s plătiți să spună de bine! Da, prietene! Sunt plătiți, dar nu așa cum crezi tu! Deschid site-ul și-i arăt profanului minunăția. Oamenii intră aici, primest ajutor specializat din partea consultanților puși la dispozițe și aleg întocmai materialele de care au nevoie. Materialele care, apropo, sunt de cea mai bună calitate, pentru că nu-s zăcute prin depozite sau rebuturi ale vreunui magazin sunt comandate în cantitatea și dimensiunile potrivite și le sunt livrate clienților direct din stocul producătorului. Fără intermediari, fără comisioane inutile. Și ajungem la plată. Clientul plătește mult mai puțin decât ar plăti dacă ar cumpăra de la un depozit sau de la un magazin de specialitate. Și dacă la livrare documentează printr-o filmare descărcarea mărfii și fac o recenzie video așa cum ai văzut mai devreme, oamenii sunt răsplătiți și cu o mică reducere la comandă.

Site-ul e perfect chiar și pentru clienții „praf” cum e prietenul meu. Îi cauți pe oameni, le spui ce-ți dorești și primești din partea lor gratuit consiliere pentru cumpărături. Tu le spui că ai nevoie de-un acoperiș și ei te sfătuiesc care ți se potrivește în funcție de buget de tipul casei sau de alte aspecte. Ei sunt cei care să-ți spună care-i diferența dintre tabla Lindab și țigla metalică Wetterbest. Ei sunt cei care te ajută să-ți comanzi și materialele pentru reparațiile interioare după ce-ți montezi noul acoperiș și tot ei sunt cei care-ți asigură transportul materialelor de la producător și până la tine-n bătătură, gratuit! Unde mai pui că te ajută și cu accesoriile necesare, ca să nu te trezești în mijlocul lucrării că nu ai pe ce pune mâna și să fii nevoit să improvizezi.

     L-am bătut la cap pe nebun până am căpiat cu acoperișul ăla. Ca la final să-mi dea lovitura de grație: „Totuși de ce am nevoie să-l repar atât de bine? Doar vând casa. Nu-i ca și cum aș face pentru mine!” Prietene, glumești? Un acoperiș nou se vede de la un kilometru când te uiți la casă! Prima dată când o să-ți vină cumpărătorul să vadă casa, acoperișul o să-l vadă! Și un acoperiș de calitate se recunoaște din prima! Nu numai că-ți cresc șansele să vinzi, dar ai toate șansele să obții chiar și un preț mai bun decât ți-ai fi dorit tu să ceri! Bine, n-am vrut să-i spun blegului că mă tentează grav să-i cumpăr eu casa și să mă mut în ea! Practic, pentru asta m-am tot obosit cu el toată vara să-l conving să schimbe acoperișul. Dac-o fi să mă mut în ea, să  știu măcar că am un acoperiș bine făcut cu care n-o să am de treabă în următorii cincizeci de ani! Cât despre bani, nu-mi fac probleme. Am eu grijă să-i amintesc cine l-a ajutat toată vara să-și comande și să-și monteze acoperiș nou. Doar nu crede că ajutorul meu vine gratuit ca ăla de la diviziadeacoperișuri.

 

Articol pentru Super Blog 2018, proba nr 22 sponsorizată de Vindem-Ieftin.ro

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.