Publicat în Super Blog

La casă nouă cu om nou, bucătărie nouă de la Franke

Pentru că eu te cunosc cel mai bine, în numele tuturor vreau să-ți spun că suntem îngrijorați pentru tine. De când ne-am mutat în casa cea nouă ești de nerecunoscut. Și culmea e că nici nu-mi pot da seama dacă schimbarea ta e în bine sau în rău. Pur și simplu nu știu ce să înțeleg. Am înțeles. Ți-ai cumpărat o casă nouă. Era și timpul s-o faci. Nu ți-a plăcut cum arăta și ai remodelat-o. E normal, nimeni nu se simte bine într-o casă dacă nu-i este pe plac. Însă schimbările pe care le-ai adus odată cu mutarea și reamenajarea casei, sunt de speriat! Ce-ai făcut cu bucătăria asta? Zici că e o pagină de catalog Franke din magazinul online.

Uite, plita și cuptorul Franke au intrat deja în panică din cauza ta. Când le-ai adus acasă le-am povestit despre tine că ești genul de om care nu-și forțează electrocasnicele din bucătărie, care nu gătește ca nebunul, care își păstrează bucătăria mereu curată și că singurul care are parte de utilizare sunt eu, când depozitezi în mine berile și cutiile de pizza congelată și prajiturelele Kinder. Și acum știi ce zic amândouă despre tine? Plita ai înnebunit-o cu oalele de borș și ciulamale și supe-creme, șnițele și toate bunătățile pe care le gătești non-stop! Când a fost desigilată și i-am povestit despre tine se aștepta nici să nu fie băgată în priză. Se aștepta ca singurul contact pe care să-l aibă să fie cârpele care s-o șteargă periodic de praf. Dar tu nuuu! Tu o pui la treabă! O pui să recunoască vasele pe care le trântești pe ea, o pui să gătească. E-adevărat că o și întreții, dar degeaba o întreții dacă tragi de ea în fiecare zi, săraca! Să n-o înțelegi greșit deloc. Îi place să fie folosită. Dar e doar o plită pentru uz casnic și uneori te ia valul.

Ai luat cuptorul ăla… am crezut că doar ți-a plăcut cum sună toate funcțiile alea speciale cu închiderea amortizată a ușii, curățarea pirolitică și displayul digital. Sincer, atunci când ți-ai ales cuptor și plită cu afișaje digitale și pentru că făceau parte din nu-știu-ce gamă nouă denumită SMART, am mai reușit să te mai recunosc puțin, că în rest… Cine-ar fi crezut că sâmbătă de sâmbătă aveai să chemi în vizită prieteni și să gătești pentru ei chestii ale căror denumiri, până să te muți, nici nu știai să le pronunți? Dar știi că lui îi place? E fiert pe tine! De câte ori te vede cu o tavă în mână pe lângă ușa lui se încinge instant. Mi-a spus că o diodă ghicitoare i-a prezis că o să ajungă într-un showroom Franke și de acolo într-o casă de fițe, pe post de bibelou. Tare s-a mai întristat când a auzit profeția. Dar când a văzut cu cine are de-a face acasă la tine, s-a bucurat tare!

Deci nu-mi vine să cred! Înainte să-ți cumperi casa asta vorbeai despre o cameră cu jocuri, povesteai cu atâta pasiune cum o să-ți cumperi cea mai nouă consolă și cel mai mare televizor și că o să le pui într-o cameră în care numai tu să ai voie și le arătai tuturor prietenilor tăi ce sistem de sunet vei folosi pentru camera ta de jocuri. Acum când te-ai văzut în casa ta, ce faci? Îți petreci timpul numai în bucătărie?

Știi ce mi-a zis espressorul ăla de cafea de la Franke pe care l-ai pus acolo în colț lângă geam? Mi-a zis că faci și câte cinci cafele pe zi și că de fiecare dată când îți vin musafiri tu le faci cafea înainte să-i întrebi dacă vor sau nu. Mi-a zis că ești atât de încântat de el că-l cureți în fiecare zi chiar și de praful invizibil! Săracul espressor e speriat că ești prea obsedata de el. Știu că și în casa veche aveai un espressor de care te îngrijeai, dar parcă nu-i dădeai atâta importanță cum îi dai ăstuia. Nu zic, și el e încântat la maxim că-l pui la treabă și că-ți place cafeaua lui, dar m-a rugat să-ți aduc aminte să folosești numai apă de-aia de care-i place lui. N-ar vrea să fie nevoit să plece din casă pe la service pentru curățări de calcar sau altceva.

Înainte foloseai cuptorul cu microunde doar ca să încălzești pizza ori să faci popcorn în serile cu filme. Acum GĂTEȘTI la microunde? Cine mai gătește la microunde? Ai cumpărat unul dintre cele mai performante cuptoare cu microunde Franke și gătești la el în timp ce gătești și la cuptorul mare. Deci lucrezi în tandem. Te crezi mare chef de restaurant cu stele Michelin, nu alta! E-adevărat, arată minunat, mai ales așa cum le-ai așezat în noua mobilă și cum le-ai „asortat” să se potrivească la culoare cuptor și hotă, plita și mașina de cafea, mașina de vase și frigiderul (adică eu).

Da chiar, pe mine de ce nu m-ai schimbat? Eu cum de-am scăpat? Ce-a fost în capul tău când într-o bucătărie îmbrăcată de la cap la coadă în Franke, tocmai pe mine m-ai lăsat să fiu din altă parte? Adică… uită-te și tu… până și bateria și chiuveta, tot Franke sunt! Acum, nu insist mai tare pe întrebare, că eu mă bucur c-am rămas. Avem atâta istorie în spate și atâtea povești frumoase împreună. Și dacă eu nu eram să le povestesc noilor electrocasnice despre tine, să le spun ce fel de om ești, cine o făcea? Nimeni!

Ești o persoană schimbată iar prietenii cei noi din bucătărie sunt încântați de tine. Însă, te rog, nu-ți petrece tot timpul liber doar cu noi. Ți-ai luat o casă frumoasă și merită să-ți petreci cel puțin la fel de mult timp și în celelalte încăperi. În living, în dormitor, chiar și pe terasă. Peste tot în casa asta nouă ai locuri în care poți petrece timp de calitate. Iar la noi vii când trebuie să-ți bei cafeaua, când ți se face poftă de-un sendviș sau când vrei să gătești. Suntem aici, te așteptăm cu drag!

*surse foto: frankemagazinonline.ro

Articol pentru proba nr 2 din Spring SuperBlog 2021, probă sponsorizată de

Franke România

2 gânduri despre „La casă nouă cu om nou, bucătărie nouă de la Franke

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.