Publicat în Super Blog

Acum e mai ușor decât oricând să începi dieta!

Notă: La data la care citiți acest articol, din păcate, firma care distribuia meniurile special create pentru diete și-a încetat activitatea, produsele lor nemaifiid disponibile. 

Sunt gras. Băi, sunt atât de gras încât de multe ori mă gândesc că sunt responsabil de o parte din cutremurele de magnitudine medie din Vrancea. De câțiva ani mă zbat nu să slăbesc, ci să nu depășesc pragul psihologic de 110 kilograme. Am momente când reușesc să mă responsabilizez și cobor undeva spre 103-104. Sunt momentele în care îmi dă o lacrimă în colțul ochiului și-mi spun singur: Hai că se poate! Dar minunea asta nu ține mult și a doua zi intervine prostia aia de indulgență în care o pizza și-o bere nu au cum să strice. Și mă întorc. Vertiginos! Nici nu-mi dau seama când ajung din nou să mă urc pe cântar și să mă sperii că m-am apropiat periculos de pragul ăla de 110. Și atunci iar îmi dă o lacrimă în colțul ochiului. De data asta e lacrimă de panică și de tristețe. De tristețe pentru că iar am dat greș în lupta cu kilogramele și așa, o mică părere de rău că îmi supun cântarul unor chinuri groaznice.

     Vorbeam de pragul psihologic. Eu am patru mari praguri psihologice. Și fiecare îmi aduce câte o stare diferită. Dintre ele, cel mai

funny-broken-scale-bathroom-floor
sursă: pinterest

familiar îmi este pragul 110 cu care mă întâlnesc aproape zilnic. Ne cunoaștem de mult, conviețuim împreună, dar nu e o relație de iubire. Eu nu-l suport deloc și sincer, cred ca îi sunt indiferent, ca altfel l-aș vedea îndepărtându-se de mine. Extrem de rar m-am întâlnit cu pragul 100. Acum câțiva ani chiar îmi aducea o stare de bine când îl atingeam și speranța și gândul că se poate. Pragul spre care aspir, însă este ăla de 90. Mi-am promis că dacă voi ajunge în viață să îl ating mă voi împrieteni cu el și prietenia aia va fi de durată. Nu vreau să-l părăsesc. Pragul spre care nu vreau niciodată să aspir și pe care nu-mi doresc nici măcar să-l văd de la distanță este ăla de 120. N-are nimic prietenos și nici frumos în el. L-am văzut o dată sau de două ori de la distanța de 5 kilograme și m-am îngrozit. Și jur că nu vreau să-l ating în veci. Unde mai pui că o întâlnire intimă cu 120 ar însemna despărțiea iminentă de bunul meu prieten, cântarul. Săracul nu știe să arate peste limita de 120 și n-aș vrea să-l distrug sau să-l forțez să mă părăsească pentru unul aflat în limitele lui tehnice. Îmi e prieten de foarte mulți ani și nu vreau să-l alung din relația asta.

 

     Eram dispus să fac orice ca relația mea cu cântarul să continue și chiar să întru într-o relație cel puțin cu pragul 100 pe care nu-l mai văzusem de mult și de care-mi era dor. Voiam să încep o dietă sănătoasă care să mă ajute să pierd kilograme, dar de fiecare dată mă izbeam de piedici. Trebuia să-mi împart alimentația din fiecare zi în nu știu câte mese, să mănânc cu porțioara (nu cu porția), să bag în mine prafuri și formule ciudate, să-mi cântăresc fiecare aliment la suta de grame, să-mi calculez caloriile din fiecare aliment consumat, să am grjă cum combin alimentele… ce mai… zici că dietele astea sunt făcute ca să te țină departe de ele, nu ca să te încurajeze.

     Până când, din gură-n gură, de pe la prieteni și de pe internet, am aflat de Smart Diet Experience. Nu era nici o dietă minune, nici un program într-o broșură cu slăbește sănătos în zece pași, broșură pe care trebuia să arunc sute de lei (sau euroi). Smart Diet Experience este un serviciu de livrare la domiciliu a unor meniuri special concepute de către nutriționiști pentru a asigura scăderea în greutate. Mâncarea este deja gătită și porționată, lucru care deja mă scapă de o bună parte din problemele pe care le întâmpinam la celelalte diete. Nu trebuie să gătesc eu și nu trebuie să-mi bat capul cu calcule ale caloriilor sau să mă chinui să-mi amintesc cu ce nu am voie să combin carnea de pui ori cartoful.

     Serviciul este conceput ca un meniu săptămânal pe care-l comanzi de pe site și pe care-l primești acasă foarte repede. Tot ce trebuie să faci este să mănânci ceea ce bucătarii lor au gătit pentru tine (DOAR ce au gătit ei!). Nu te înfometezi, nu-ți cutie smart dietbați capul cu gătitul, cu porționatul sau cu alte nebunii. Toată atenția ta se concentrează asupra mâncării gata preparate pe care o poți consuma fie încălzită, fie la temperatura camerei. Ca orice dietă, vine cu câteva restricții și indicații de utilizare obligatorii. De exemplu, ca să aibă efect, va trebui să mănânci fiecare masă la ore fixe, de fiecare dată. Gata cu mâncatul haotic, gata cu raidul de la miezul nopții în frigider! Te responsabilizezi și mănânci doar la orele stabilite. O altă restricție este legată de alcool. Adică, n-ai voie deloc! Dacă seara, după masă te bucurai de-un pahar de vin sau de o bere la meci, uită de ele! Nu cred că o să fie o problemă. Dacă vrei să slăbești neapărat, așa cum îmi doresc eu, vei respecta cu sfințenie și această mică regulă.

Smart-Diet-Experience-5

     Ce mi se pare foarte interesant la această dietă este că poți slăbi mâncând sănătos și gustos. Alimentele folosite sunt bio și proaspete, iar meniurile acoperă o paletă foarte largă, îmbinând rețete din bucătăriile de pe toate continentele. De la lasagna italienilor, până la curry, vită picantă sau cocos. O explozie de gust și savoare, toate cu un singur scop: slăbitul. Ceea ce mi se pare cel mai interesant la această dietă, este că nu mai trebuie să-ți bați capul cu gătitul și cu umblatul după cumpărături. Bucătăria îți rămâne curată pe toată durata dietei, iar tu nu pierzi vremea prin supermarket cumpărând mâncare.

     Mai sunt multe de spus despre Smart Diet Experience, dar cel mai bine faci o vizită pe pagina lor să vezi cu ochii tăi minunea. Eu mă opresc aici și fug să-mi comand mâncarea pe săptămâna viitoare!

logo smart diet

Articol pentru proba nr 11 din Spring SuperBlog 2019, probă sponsorizată de

Smart Diet Experience

3 gânduri despre „Acum e mai ușor decât oricând să începi dieta!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.