Publicat în Super Blog

R.I.P anunțul de mică publicitate

     -Ți-a plăcut faza când Joey pune la vânzare unitatea de divertisment în ziar și cere 5000 de dolari pe ea? Iar când Chandler citește anunțul se supără și spune că o să schimbe anunțul în 50 de dolari sau cea mai bună ofertă? Bă, chiar mi-a părut rău de Joey atunci. Atâta muncă a depus la unitatea aia de divertisment și Chandler l-a obligat s-o vândă printr-un anunț în ziar…

     -Chiar, mai există anunțuri la ziar? Cum erau pe vremea noastră? Țin minte că ai mei au cumpărat un televizor Diamant prin ’93 printr-un anunț de-ăsta.

     -Nu știu dac-or mai exista. Probabil! Sigur mai sunt câțiva rătăciți care nu se descurcă sau n-au auzit de site-urile alea specializate în vânzări de toate chestiile.

     -Tu ai pus vreodată un anunț la ziar?

     -Da, dacă stau bine să-mi amintesc, prin clasa a 9-a am pus bani cu colegii și am dat un anunț în cel mai mare ziar din Iași prin care anunțam cu regret decesul profului nostru de fizică. Acum dacă stau să mă gândesc a fost o glumă de-a dreptul macabră, dar individul ne lăsase pe toți din clasă corigenți pe iarnă și era de-a dreptul imposibil.

     -Cum bă, l-ați dat pe prof la ziar c-a murit? Nu erați pe craca voastră! Ce vremuri! Cum ar fi dacă n-ar mai exista deloc anunțurile astea de mică publicitate prin ziare? Ce crezi c-ar fi?

     -Bă, n-ar fi mare lucru. Ziarele ar fi cu zece pagini mai subțiri, nu s-ar mai tăia atâția copaci și oamenii ar continua să-și vândă lucrurile sau serviciile așa cum o fac și acum. Pe site-urile specializate. N-ar fi o pierdere mare dacă ar renunța la mica publicitate. Hai să-ți pun una mai grea. Ce-ar fi dacă n-ar exista niciun fel de mică publicitate? Nici în ziar, nici pe site-urile ziarelor, nici site-urile astea noi de vânzări, nimic. Cum crezi că și-ar vinde lumea atunci produsele ori serviciile?

     -Bă, asta ar fi nasol. Mă gândesc așa că oamenii de rând n-ar mai avea nicio șansă ca să-și vândă chestiile de care nu mai au nevoie prin casă. Iar firmele mărunte care nu-și permit reclamă plătită pe la televizor… probabil pentru ei ar fi un șoc incredibil. Pentru o firmă să nu-și poată promova produsul este pur și simplu sfârșitul afacerii. Probabil cea mai la îndemână soluție ar fi să înceapă să vândă din ușă în ușă ca acum zeci de ani. Mai ții minte vremea aia când comis voiajorii umblau și băteau pe la toate ușile ca să vândă câte ceva?

Oamenii ar da din gură în gură produsele pe care le au la vânzare: „Nu știi pe cineva care are nevoie de un pătuț de copil? Nu mai am nevoie de el. E nou-nouț” Sau i-ai vedea pe toți ca pe ăia de la intrarea în piață cu: ” Boss, nu cumperi un telefon? „. Probabil s-ar descurca, dar șansele să găsească un client ar fi mult mai scăzute. Ar înflori recomandările, frate! Știi ce zic? Ții minte când se plângeau ai tăi că li s-a spart o țeavă prin casă și vecinul de scară îi spunea: „Hai că-ți recomand eu un instalator bun! I-a făcut și lui sora vecinului cumnatei fratelul șefului meu o lucrare și a fost mulțumit.” Cam asta ar fi reclama meseriașilor de ocazie.

     -Vorbești prostii, băiete. Ideea era despre ce ar fi dacă… în viitor, nu ce a fost în urmă cu treizeci de ani. Acum toată lumea știe că poți să-ți pui anunțurile de orice tip în mediul online. Ai OLX, ai Lajumate, ai cine știe ce alte site-uri de vânzări. Nu trebuie să-ți explic cum funcționează că până și tu ai un mic shop deschis pe un site de ăsta, cu mobila pe care o faci în fiecare zi. Și ai văzut și tu cât de simplu e. Mai simplu chiar decât prin anunțurile alea demodate din ziar. Ai loc pentru poze, ai loc să descrii produsul, ai mesagerie direct în site și numărul de telefon lăsat… ai tot ce-ți trebuie. Și ai anunțuri de toate neamurile. Oamenii vând deja orice pe site-urile astea dedicate. Și firmele… firmele au la dispoziție azi rețele de socializare, au la dispoziție reclame stradale, au radio, televiziune, ăia care au bani de marketing serios. Dar în principiu ce e mai ușor decât să-ți faci reclamă pe facebook și să dai share în prostie până ajunge în toată țara? Unde mai pui că sponsorizezi anunțul și pe facebook și pe instagram și oriunde vrei tu și reclama ajunge uite-așa, în doi pași la zeci de mii de oameni? Și pentru cei care n-au ajuns încă pe rețelele de socializare, întotdeauna vor fi la îndemână reclamele alea mari de pe blocuri. Le știi. Au apărut recent în România, cu ecranele alea imense sau, cu panouri pe care se lipesc afise gigant. Iar pentru cei care nu-și permit nici măcar asta, stai tu liniștit că decât să pună anunț la ziar mai repede împânzesc fațadele blocurilor cu afișe A4. Și tot își fac reclamă. Unii sunt mai civilizați și folosesc spațiile dedicate anunțurilor publicitare, dar tot mai ieftin și mai uzual este decât un anunț într-un ziar pe care nu-l mai cumpără decât octogenarii.

     Îți spun sincer, prietene! Anunțul de mică publicitate așa cum îl știam noi în ziar a murit fie-i țărâna ușoara. Era internetului și a rețelelor de socializare i-au pus o cruce mare și frumoasă, cum sunt crucile de la Săpânța! Dacă mai este cineva care se încăpățânează să țină în viață modul ăsta învechit de promovare, își pierde vremea! Amin!

sdr

*foto arhivă personală

 

Articol pentru Spring Superblog 2019

Reclame

4 gânduri despre „R.I.P anunțul de mică publicitate

      1. Felicitări! Eu zic ca faptul ca le găsești pe toate la un loc, ca au aceasta Statistica pe imobiliare, ca mai exista oameni fără net și care cauta varianta tipărită ii ajuta ca business și nu e de RIP. Dar oricum felicitările pentru abordarea diferita rămân 🙂

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.