Publicat în Super Blog

Volodia, Grinch-ul care mi-a furat Crăciu…

-NU!

-Hai mă, Volodio! Tot anul ți-am făcut pe plac! Ți-am suflat în coarne, te-am lăsat să cumperi tot ce-ai vrut. Te-am lăsat să-mi golești cardurile de credit de Black Friday, acum lasă și tu de la tine și hai să luăm un bradut artificial. Nu te chitroși!

-NU!

-Volodie! Aștept Crăciunul ăsta ca pe nu știu ce! Te rog frumos, nu-mi face situația mai grea decât este deja. Ne luăm un brad artificial cum am zis. Unul bogat și frumos. Și nu stau la discuție. Nu vreau să aud de brazi naturali. Hai măcar acum să arătăm că ținem și noi la pădurile noastre.

sursă: e-sarbatoare.ro

-NU!

-Nu, că-mi ridici tensiunea tu. Ți-a rămas un NU în gât sau ce ai? Mă, un brad de Craciun înveselește casa. Dar nu trebuie să fie neapărat unul natural. Au trecut vremurile când aduceam brazii de la pădure, îi ciopleam ca să încapă în suporți și-i împodobeam doar ca după două săptămâni să-i cărăm la gunoi urâți și morți. Acum brazii artificiali sunt soluția. În loc să distrugem pădurile care și așa sunt decimate de alte interese, putem să le protejăm. Știi câți ani îi ia unui brăduț până să ajungă la înălțimea la care să poată fi tăiat ca să ajungă într-o sufragerie? De la con până la un copăcel de 2 metri numai bun pentru Crăciun trec cel puțin doișpe ani. Doișpe ani de muncă grea pentru lucrătorii din pepiniere pentru două săptămâni de bucurie. Chiar nu mă interesează ce zici tu. Luăm un brad artificial!

-NU!

-Simt că înnebunesc și nu alta. Volodie, un brad natural care să fie și frumos e mult mai scump. E foarte scump. În plus, e greu de cărat de la piață sau de unde-l cumperi până acasă. Îl iei de acolo tot frumos, stufos și arătos și până ajungi acasă deja e rufos, cu crengi rupte, agățate în cine știe ce colțuri. Unde mai pui că-mi zgârii și mașina. Un brad artificial vine împachetat, il transporți mult mai ușor. Și dacă ești băiat deștept si-l comanzi de pe site-uri ca e-sarbatoare, îl mai și primești acasă direct, fără să faci niciun efort. Să-ți mai spun de mizeria pe care-o facem când strângem un brad natural? Ace prin toate colțurile și pe casa scării și din fața blocului până la tomberon? Hansel si Gretel ar fi geloși pe dârele lăsate de brazii naturali când se descotorosesc oamenii de ei. Hai, n-are cum să nu te fi convins!

sursă: e-sarbatoare.ro

-NU!

-Fac cu nervii din cauza ta, Volodie! Hai că te iau pe altă parte. Un brăduț natural mai de Doamne-ajută te costă cam 200 de lei. PE AN! Îl iei, te bucuri de el câteva săptămâni și pe urmă-l arunci. La anul, mai dai cel puțin 200 pe unul nou și peste doi ani la fel și tot așa în fiecare an. Dacă fac un calcul la bani mărunți și adaug curentul pe care-l consumăm când facem curățenia de după, saci noi pentru aspirator și cel mai important, timpul pierdut, vezi că mai aruncăm ceva bani buni din buzunar pentru un moft. Bani care rămân ai noștri dacă am lua un brad artificial pentru că pe ăla, dacă ai grijă de el, îl ai și zece ani, poate. Chiar dacă n-or fi zece. Hai, cinci, șapte… Fă un calcul ce înseamna 7 brazi naturali… Ce putem cumpăra de banii ăia? O grămadă de chestii. Măcar intră de curiozitate pe e-sărbătoare și vezi ce brazi de Craciun frumoși au. Și hotărăște-te la unul. Fac eu cinste.

-NU!

-Bă, tu mai știi și alte cuvinte decât „NU”? Te repeți de parcă ai fi un o placă de vinil zgâriată. Nici nu te-ai uitat să vezi ce frumoși sunt. Nici nu se compară cu ăia pe care-i vezi prin toate magazinele. Uită-te și tu ce bogați și frumoși sunt! Ai de unde alege! Sunt ca în vis! Cu conuri, cu vâsc, albi de parcă-s ninși sau verzi de juri că-s vii pe crestele munților… Uită-te cât sunt de simetrici și de perfecți. Așa ceva n-am văzut niciodată la brazii de la supermarketuri. Iar la ăia naturali… nici nu mă gândesc. Unul care să arate așa perfect se vinde numai în euro. Hai, alege-l pe cel care-ți place cel mai tare și-ți promit că-l cumpăr. Chiar nu contează banii. Oricum ieșim mult mai ieftin decât cu unul natural. Ba chiar arunc la bătaie și-un odorizant pentru brad, să simțim mirosul de cetină, să avem impresia că-i viu brăduțul.

sursă: e-sarbatoare.ro

-NU!

-Gata, nu mai pot! Nu te mai suport! M-am săturat de tine și de negativitatea ta! Dacă nu erai prietenul meu imaginar te dădeam afară din casă imediat! Nu te înțeleg! Ce ai? De ce nu vrei? Ce ai împotriva brazilor artificiali? De ce nu vrei să ne cumpărăm unul? De ce?

-Pentru că suntem în 15 iulie, Blea! E vară! Niciun om normal la cap nu se pregătește pentru Crăciun de vara! Vara oamenii se pregătesc pentru mare, pentru bronz și distracție! Nu pentru brazi de Crăciun! Site-ul ăla despre care vorbești tu nici nu livrează până-n noiembrie! De aia nu vreau! Și mai spui de mine că-s nebun…

Articol pentru proba nr 19 din SuperBlog 2020, probă sponsorizată de

e-sarbatoare.ro

Un gând despre „Volodia, Grinch-ul care mi-a furat Crăciu…

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.