Publicat în Altele, Viață de vânzător

O zi din viața unui picker BRINGO pe timp de carantină

Hey! Am crescut băiat mare! M-am mutat pe Unaaltacucostica.ro. Dacă îți plac articolele mele, aruncă un ochi și în casa mea cea nouă! Te-aștept! 

Am stat câteva zile și m-am gândit dacă să scriu articolul ăsta sau nu. Însă văzând reacțiile unor clienți BRINGO pe pagina de socializare a aplicației și felul în care vorbesc despre angajații care le asigură în fiecare zi cumpărăturile fără ca ei să fie nevoiți să iasă din casă, am considerat necesar să vă povestesc și să vă arăt cum arată o zi din viața unui picker BRINGO în perioada asta când din cauza carantinei oamenii nu pot veni în magazin pentru cumpărături. Nu de alta, dar nu e deloc o activitate ușoară și trebuie înțeles faptul că acolo, în magazin, lucrează oameni, nu roboți, iar numărul comenzilor aproape s-a triplat în perioada asta datorită situației în care ne aflăm.

IMG-20200408-WA0001

Înainte de toate trebuie să lămurim un mic aspect: Eu nu sunt picker BRINGO. Lucrez într-un hipermarket Carrefour, dar ocupația mea este de ASISTENT VÂNZĂRI în departamentul de electonice/electrocasnice/IT/Telecom. La mine vii când ți se strică telefonul/laptopul/mașina de spălat/mixerul/epilatorul și vrei să-ți cumperi un produs nou. Însă, în perioada asta, datorită numărului foarte mare de comenzi BRINGO din magazin, toți angajații dau o mână de ajutor pickerilor și fac comenzi. Înainte de toate, ei sunt colegii noștri și trebuie să fim solidari cu ei.

Lămurirea 2: Ce este un picker BRINGO?

În fiecare magazin Carrefour există un număr de angajați care se numesc pickeri BRINGO. În momentul în care un client trimite o comandă prin intermediul aplicației, aceasta ajunge la picker după ce este preluată de către livrator. După ce printează foaia cu produsele din comandă, pleacă în magazin și adună într-un coș toate produsele comandate. Când comanda este finalizată, o predă livratorului care o încasează și o duce acasă clientului. Cam asta înseamnă, în mare, să fii picker BRINGO într-un magazin. Bineînțeles, mai sunt și alte lucruri pe care le au de făcut oamenii ăștia în fiecare zi, dar în linii mari cu asta se ocupă.

*cum vede un picker o comandă BRINGO vs cum o vede clientul în aplicație

Vi se pare ușor? Credeți că e floare la ureche și că oricine poate face asta? Gândiți-vă cât timp petreceți voi în mod normal la cumpărături într-un supermarket și ce faceți. Parcurgeți cel puțin o dată toate rafturile, vă uitați atenți la toate produsele, comparați, verificați prețuri sau termene de valabilitate, alegeți cele mai frumoase legume și fructe, cântăriți și toate astea într-o perioadă de timp de cel puțin două ore, în medie. Ei bine, ei trebuie să facă toate astea în maxim jumătate de oră. ȘI BINE! În plus, atunci când nu găsesc la raft produsul cerut de client, trebuie să caute un înlocuitor pentru acesta, produs care să se încadreze în limita de preț și calitate cerută inițial. Tot vi se pare ușor? Haideți să vedem cum își petrece un picker ziua de lucru:

Ora 8 dimineața. Aplicația BRINGO își începe activitatea. Primele 100 de comenzi ajung în calculator și sunt printate pe rând. Se împart foi în stânga și în dreapta, se sună în toate departamentele și se anuntă că a venit timpul să ne apucăm de treabă. Înarmat cu foile pe care sunt produsele cerute de către client, pickerul pune mâna pe un coș de cumpărături și, după ce-l dezinfectează și se dezinfectează și el, pleacă la treabă. Primul pas: parcurgerea listei. Orice comandă se face cu cap. În funcție de produsele de pe listă se gândește un traseu optim de urmat pentru a eficientiza la maxim operațiunea. În mod ideal o comandă trebuie pregătită în maxim 30 de minute pentru ca livratorul să ajungă la timp la client. În vremuri de pandemie și carantină, este foarte probabil ca timpul de pregătire să crească, dar asta nu înseamnă că pickerul își permite să piardă vremea.

Așadar, se uită pe listă, vizualizează toate produsele, își face traseul, luând în calcul produsele „sensibile”. N-o să pună în coș încă de la începutul comenzii produsele congelate, carnea sau peștele. Dacă el se plimbă cu ele în coș o jumătate de oră și până ajung la client mai trece o oră sau chiar mai multe, există riscul să nu mai ajungă proaspete. Cea mai mare dorință a pickerului în momentul în care preia o comandă este să nu găsească rafturi goale.

IMG_20200417_110605

Așadar, a început „pickăreala”. Adună produsele în coș cu mare atenție. Verifică în permanență corespondența exactă cu ce are pe listă, caută termene de expirare cât mai îndepărtate, la legume-fructe alege produsele cele mai mari și mai frumoase. Printre produse sunt și unele pe care nu le găsește la raft. Le notează ca negăsite și caută alternative, produse care să le înlocuiască. Le pune în coș separat și continuă „plimbarea” prin magazin.

Finalizează comanda și sună clientul ca să parcurgă împreună cu el lista de produse și să le discute pe cele negăsite. Îi prezintă alternativele pe care i le recomandă, el le acceptă sau nu. Și dacă nu le acceptă, îl va ruga să caute alte produse. O iadin nou la talpă în căutarea noilor produse. Sună din nou clientul și-i comunică noul status al comenzii. Ce a găsit din ce a cerut clientul să-i pună în coș în locul produselor inițiale și, din nou, ce are disponibil în magazin pentru fiecare produs în parte pe care tot nu l-a găsit. Într-un final comanda este gata și o duce în zona de predare către livrator având mare grijă ca produsele proaspete să ajungă într-un frigider sau congelator ca să fie sigur că nu ajung la client în stare proastă și o ia de la capăt cu altă comandă. Alt client, alte pretenții.

Simte la un moment dat că îi este foame. Aleargă să-și ia un sendvis ori un corn și pleacă în pauza de masă, dar știe că trebuie să mănânce în cea mai mare grabă pentru că tocmai au mai intrat 150 de comenzi și știe că și colegii lui sunt la fel de epuizați ca și el.

Cam așa trec cele 8 ore de muncă ale unui picker BRINGO în perioada asta. 15-20 de comenzi, care mai de care mai ciudată, 16 până la 25 de km parcurși zilnic în magazin, peste 25.000 de pași și peste 7 ore și 45 de minute dintr-un total de 8, în mișcare, în slujba clientului, alegând produsele ca și cum le-ar alege pentru el.

Încă vi se mai pare ușor? Încă găsiți justificată o atitudine ostilă față de livratori și față de pickeri? E adevărat, se mai întâmpă și situații neplăcute. Se întâmplă să lipsească un produs din comandă fără ca pickerul să fi anunțat clientul în prealabil, se întâmplă ca livratorul să ajungă acasă la client cu comanda greșită sau, foarte rar, se întâmplă ca un produs să aibă termenul de valabilitate foarte apropiat sau chiar expirat. Este regretabil, nu ar trebui să se întâmple, dar când lucrezi într-un ritm atât de alert e imposibil să nu faci greșeli. Însă toate, dar absolut toate situațiile descrise mai sus se rezolvă. De fiecare dată. Livratorul îi duce clientului și restul comenzii sau schimbă produsul neconform, fara cheltuieli suplimentare din partea clientului. Noi greșim, noi ne asumăm.

De ce am scris rândurile astea? Simplu! Pentru că îmi doresc ca oamenii să înțeleagă ce se întâmplă în spatele aplicației BRINGO din momentul în care apasă butonul „PLASEAZĂ COMANDA” și până când produsele îi sunt livrate la ușă. Vreau ca oamenii să înțeleagă că nu e cazul să devină răutăcioși, nu e cazul să acuze, să zbiere, să-și verse nervii sau frustrările pe cei care sunt acolo în fiecare zi la dispoziția lor.

IMG_20200309_143004

*cam așa arată de cele mai multe ori în perioada asta un coș BRINGO.

Nu am scris articolul ăsta ca să fac reclama aplicației, magazinului sau produselor, nu am scris în urma unui contract cu cineva. Am scris un articol în mod gratuit pentru a-i convinge pe oameni să fie mai buni și mai înțelegători. De aceea nu am inserat niciun link în articol. Suntem acolo pentru voi, în fiecare zi, până la sfârșitul crizei și chiar și după. Voi #stațiacasă , comandați și dacă întâmpinați situații neplăcute, anunțați-ne! În cel mai scurt timp problema va fi rezolvată.

15 gânduri despre „O zi din viața unui picker BRINGO pe timp de carantină

  1. Confirm, jos palaria pentru acesti oameni! Am comandat prin Bringo acum doua saptamani, intr-un context in care nici o comanda nu venea mai repede de 5-7 zile si asta atunci cand chiar puteai sa comanzi (da, eu am petrecut si doua nopti albe, incercand sa prind un loc liber la Mega Image pentru parintii mei care au ramas singuri in Bucuresti in aceasta perioada), m-au sunat in mai putin de o ora si jumatate, comanda a ajuns in pragul usii mamei in putin peste doua ore. Nu tone de cumparaturi, dar a fost un cos se vreo 400 – 500 lei, deci deloc se neglijat. Am fost si le sunt in continuare recunoscatoare acestor oameni care, cumva, au grija si de parintii nostri, ai celor care nu mai putem ajunge la ei acum. Nu stiu cum sa o spun mai din inima, faceti o munca care conteaza enorm in aceasta perioada si suntem multi care va suntem recunoscatori de departe!

    Apreciază

    1. Suntem obositi, suntem depasiti de situatie, dar asta nu ne opreste sa fim acolo pentru clientii nostri. Iti multumesc eu in numele tuturor oamenilor care depun eforturi sustinute pentru ca voi sa aveti parte de un serviciu cat mai bun. Iti multumesc pentru increderea pe care ne-o acorzi si pentru rabdare. Cu oameni ca voi nu putem decat sa devenim mai buni.

      Apreciază

  2. Eu va multumesc pentru ceea ce faceti! Am comandat si inainte de pandemie, vad ca livratorii sunt mult mai obositi si inteleg ca acum sunt mult mai multe comenzi de aceea pot fi si mici incurcaturi, care de altfel sunt rezolvate mereu cu promptitudine! Nu am iesit din casa deloc pt cumparaturi, am tot ce imi trebuie prin Bringo.
    Va multumesc si va respect!

    Apreciază

    1. Iti multumim si noi, Adriana pentru increderea pe care ne-o acorzi si pentru rabdare. Stim ca nu putem sa ne ridicam tot timpul la nivelul asteptarilor, dar facem tot posibilul sa oferim fiecarui client o experienta cat mai linistita la cumparaturile prin Bringo.

      Apreciază

  3. Respect pentru munca oamenilor care ajuta oameni!
    Nu stiu in ce masura este posibil, nu am toate datele contextului in care lucrati. Uite o idee:
    M-a izbit puternic diferenta dintre cele doua imagini (ce vede picker-ul si ce vede clientul). Foile printate prinse cu capse in mana picker-ului vs aplicatia cu imagini frumoase din fata consumatorului.
    Ideal, vad procesul astfel: picker-ul are corespondenta unei comenzi pe o tableta. Programul din spatele aplicatiei folosite de picker stie sa calculeze singur traseul optim in magazin (in functie de toate coordonatele de care spui in articol). In fiecare moment picker-ului ii apare pe tableta urmatorul produs de pus in cos si un buton pe care apasa dupa ce pune produsul in cos. Daca aplicatia nu e conectata si la baza de stocuri in fiecare moment, picker-ul are la dispozitie pentru fiecare produs inca o comanda prin care marcheaza in cazul in care nu gaseste un produs (in cantitatea dorita) la raft. La final are automat listate pe tableta produsele pe care nu le-a gasit si (daca se poate – aici programul devine mai complex) sugestii de produse care ar putea inlocui ce lipseste.
    Forta de munca si multumim!

    Apreciază

  4. Multumim mult pentru ce faceti! Eu am plasat 2 comenzi pana acum, doar de cand suntem in izolare, am fost multumita de ambele dati, chiar daca mi-au lipsit produse sau au ales altele (chiar fara sa ma intrebe). O faza amuzanta e ca la prima comanda m-am trezit cu 1kg de masline(eu pusesem 300g in comentarii), dar nu m-am suparat deloc, nici n-am mentionat livratorului, am ras mult pe seama mea cu prietenii. Cred ca oamenii astia rautaciosi asa sunt mereu, nu doar in cazul comenzilor de Bringo, e un fel de a fi! Mie mi se pare ca faceti o treaba extraordinara!

    Apreciază

  5. Frumos costy felocitari ,sunt picker în crf colosseum ,m am regăsit în tot ce ai scris sunt zile când nici pauza nu avem nici măcar apa sa bem nu putem pt ca intra ft multe comenzi clientii ar trebui sa înțeleagă dar nu prea din câte observ.

    Apreciază

  6. Mulțumesc pentru articol, e interesant de știut ce se ascunde în spatele acestei aplicații. Înainte de pandemie, nu numai ca nu comandam online(nici măcar nu mergeam la casele self-scan), stăteam frumos la casa, aranjam produsele pe banda, le aruncam vraiște în plase și ieșeam afara. Acum stau relaxata pe canapea, adaug produsele în coș, și în doua trei ore le am la ușa. Am făcut zeci de comenzi la Carrefour Sibiu. Nu am întâmpinat niciodată vreo problema. Jos pălăria pentru livratori, pickeri și pentru acest concept Bringo. Începând de la fructele și legumele alese cu mare grija, continuând cu produsele așezate exemplar în plase și terminând cu amabilitatea celor care suna și aduc produsele în fata ușii, nu-mi rămâne decât sa spun: MULȚUMESC! NE FACEȚI VIATA MAI UȘOARĂ!

    Apreciază

    1. Salut Costy,

      Va multumesc voua, celor care sunteti angajati Carrefour si ajutati! Da, salut acest gest!
      In schimb picker-lor le recomand sa trateze cu respect fiecare client. Inteleg ca este o munca de „uzura”, dar stiati la ce va inhamati de la inceput!
      Tratati fiecare comanda cu respect! Daca sunteti obositi, nu va obliga nimeni sa tineti aplicatia deschisa. Puteti lua pauza.
      Costy, tu nu povestesti nimic despre faptul ca o comanda ajunge la client dupa 4 ore din momentul in care acesta a facut plata. REPET, A FACUT PLATA, NU A PLASAT COMANDA!!!( ceea ce inseamna ca produsele sunt in cos si asteapta sa fie livrate)
      Pai ce mai fac eu cu produsele congelate, daca ele sunt dezghetate, sau cu alimentele pt copii pe care scrie clar ca trebuie ținute max 3 ore la temp camerei! Iti spun eu ce fac! Le arunc!
      Dragi angajati Bringo, nu luati mai multe comenzi de cat puteti duce intr-un timp rezonabil. Mie ca si client aplicatia imi spune ca este foarte aglomerat si poate sa dureze si 180 min pana imi ajung produsele. Ok, imi asum asta, dar sa plasez o comanda la or 16.30 si sa imi ajunga la 22.40….ma scuzi, asta este lipsa de respect, indiferent ce scuze prezentati. Si nu mi s-a intamplat o singura data.
      Dar am gasit solutie pt acest lucru. Nu mai platesc on line. De frica sa nu le fie refuzate comenzile, de obicei se livreaza intai cele cash! Lucru confirmat chiar de unii lucratori Bringo! Daca asta este solutia, atunci platim cash! Ghinionul celor care platesc on line. Doar ca si aici intampin probleme. Nici un picker nu are sa imi de rest, cu toate ca specific la „observatii” suma pe care urmeaza sa o achit! Nu stiu cum se face, dar ei au mereu sa imi dea rest astfel incat sa le ramana aprox 20 lei! Omule, daca vreau sa iti dau bacsis, o fac eu, nu iti opri singur intr-un mod jenant! Cu siguranța voi gasi o solutie sa schimb eu banii astfel incat in loc sa iei 10 lei, nu mai primesti nimic. Iar livrarea trebuie sa o faci la usa, nu la intrarea in cartier! Stiu ca 2 bax-uri de apa sunt grele, dar iti asumi acest lucru in momentul cand alegi sa lucrezi pt Bringo! Si pt Costy este foarte grea o masina de spalat, dar nu isi pune clientul sa o incarce singur pe transpalet! Isi face treaba profesionist pana la capat.
      Nu toti angajatii Bringo sunt asa! Dar din pacate 60-70% dintre ei merg pe principiul, multe comenzi pt bani multi, iar serviciul oferit scade mult
      Sunt si oameni excelenti! Care stiu sa te respecte, care aleg produsele inzecit mai bine de cat daca merg eu in magazin! Care ti le livreaza in timpul estimat! Pt ei jos palaria! Mai bine livrezi o comanda in minus si aproape garantat vei primi bacsis mai mult de cat pt acea comanda pierduta!
      Si inca ceva pe final! Pt cei care faceti comenzi pt Bringo! Nu dati calificative la intamplare! Suntem singurii care ii pot elimina pe cei care nu isi fac treaba corect! Nimeni altcineva nu o poate face

      Apreciază

      1. Salutare, Mihai si multumesc pentru vizita si pentru comentariul lasat.
        Vreau sa-ti reamintesc in primul rand ca articolul aceasta fost scris intr-o perioada in care Romania intreaga trecea printr-o stare de Urgenta datorata pandemiei Covid 19. In aceste conditii, la vremea respectiva, numarul comenzilor era de pana la 10 ori mai mare decat in mod normal. Din aceasta perspectiva am scris eu articolul. De aceea iti pot spune cu mana pe inima ca nimic din ce am scris nu era neadevarat. Da, se intamplau intarzieri foarte mari, da… se intamplau sa incurce comenzile, dar toate astea se datorau numarului foarte mare de solicitari. Si ceea ce spui tu, ca ar fi putut sa inchida aplicatia daca erau suprasolicitati nu era o solutie de luat in calcul. Mii, zeci de mii sau chiar sute de mii de familii din toata tara depindeau la acea vreme de serviciile Bringo si nu puteau sa-i lase balta. Stii cati clienti carantinati au trecut cu bine peste cele 14 zile de izolare datorita Bringo pentru ca ceilalti livratori de la alte servicii ii tratau ca pe ciumati, ca pe leprosi? Nu stii povestile clientilor care spuneau ca nici ala, nici celalalt nu acceptau comenzile cand auzeau ca omul era in carantina cu Covid 19.
        Acum, inteleg ca tu ai avut experiente negative cu livratorii Bringo care lucreaza in orasul tau. Si ai perfecta dreptate sa simti asa. Insa comportamentul catorva livratori dintr-o zona nu defineste intreaga companie si modalitatea de lucru, politica de functionare a intregii firme. Acei lvratori care ti-au facut tie probleme nu sunt decat exceptii nefericite de la regula.
        Nu neaga nimeni ca inca sunt probleme, nu neaga nimeni ca au angajati (pickeri sau livratori) care n-ar avea ce sa caute in aceasta industrie, dar repet: Hai sa nu generalizam. Din vina unora ca ei oamenii isi schimba parerea fata de intreg serviciul si nu e corect sa aiba de suferit cei care-si dau sufletul pentru clienti si care fac comenzile ca si cum le-ar face pentru ei. Pentru ca sunt pickeri si livratori care trateaza comenzile clientilor ca si cum ar fi ale lor. Si sunt chiar foarte multi!
        Din nou, imi pare rau ca tu ai trecut prin experienta asta. Te-as ruga, daca nu e prea mult, sa-mi spui magazinul din care-ti faci cumparaturile Bringo si ce pot sa-ti promit este ca voi transmite colegilor de la Bringo aceasta nemultumire si-i voi ruga sa incerce sa remedieze pentru ca pe viitor sa nu mai intampini aceste neplaceri.
        O zi faina sa ai!

        Apreciază

      2. @Da Mihai: Esti un corporatrist care se plange de orice, misca-ti fundul in magazin si fa-ti singur cumparaturile. Mor cand va aud ca o tot dati cu asumatul ca s-au apucat de Bringo. Bai Einstein, omul acela daca era programator nu se angaja la Bringo dar nah… voi nu prea aveti conexiuni neuronale suficiente sa vedeti mai departe de bula voastra.

        Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.